Hoewel de term kinderopvang vaak wordt gebruikt, maken de huisvestingsbehoeften en veiligheidsvoorschriften die betrekking hebben op kinderopvang het moeilijk om kinderopvang te categoriseren als een vorm van kinderopvang. Hoewel ze vaak als zodanig worden bestempeld, zijn kinderopvangactiviteiten niet bedoeld om de kinderen voor te bereiden op het formele schoolgaan. Deze activiteiten zijn meer bedoeld om hen een stimulerende omgeving te bieden om andere kinderen te ontdekken en met hen om te gaan, en om hen de kans te geven om basisvaardigheden en sociale interacties te versterken. Deze activiteiten zijn nuttig om creatieve, communicatieve en andere sociale vaardigheden te leren. Kinderopvang Etten Leur
Op dit moment zijn de belangrijkste aanbieders van kinderopvang in Noord-Amerika particuliere organisaties die dagopvang bieden voor kinderen van enkele uren per week tot ouder dan zes maanden. Een persoon zorgt voor maximaal twaalf kinderen in de leeftijd van één tot zes jaar. Meer dan de helft van die aanbieders zorgt ook voor maximaal twaalf kinderen onder de één jaar. Vaak is de waarde van deze programma's dat ze een dagopvang bieden, maar de kinderen niet trainen in gestructureerde educatieve activiteiten. Dit wordt als een voordeel gezien omdat kinderen de kans hebben om met andere kinderen van hun leeftijd om te gaan en meer te leren over sociale vaardigheden of andere aspecten die cruciaal zijn in persoonlijke en interpersoonlijke ontwikkeling. Om een kind een stimulerende en interessante voorziening voor spel en dagelijkse activiteiten te bieden, heeft een kinderdagverblijf de volgende elementen nodig: Dit zijn de elementen waaruit het dagopvangprogramma bestaat. Sociale en emotionele context – Dit verwijst naar het beleid en de procedure van het kindercentrum met betrekking tot discipline en omgang met agressieve, onbeleefde en ongehoorzame kinderen.
Meer traditionele benaderingen zoals het gebruik van time-outprocedures worden waargenomen. Onderwijsrijke componenten – Volgens Canada moet elk centrum kinderopvangactiviteiten en ondersteunende diensten aanbieden met een hoge voedingswaarde, evenals mogelijkheden voor verrijking van de intellectuele, fysieke en emotionele aspecten van een kind. De intellectuele en fysieke elementen zijn gekozen om kinderen een stimulerende omgeving te bieden waar ze kunnen leren. Omgeving – Kinderdagverblijven moeten worden uitgerust met moderne voorzieningen die gebruiksvriendelijk, veilig en gezond zijn. Ze moeten over de nodige vaardigheden en uitrusting beschikken om kinderen effectief te laten leren en spelen, en om basisvaardigheden zoals motorische vaardigheden te ontwikkelen. zich abonneren op de regels en voorschriften van de Child Care Association of North America (CCAN) met betrekking tot licentienormen en de verhouding tussen kinderopvangaanbieders en kinderen, evenals beleid met betrekking tot de oprichting, het beheer en de exploitatie van een bekroonde kinderopvang.