Adolescenten die niet tevreden zijn met hun academische status kunnen bijles zoeken bij bijlesinstituten. Het is echter belangrijk te begrijpen dat bijles geen vervanging is voor strategische academische programma’s:
1. Bijlessen zijn geen vervanging voor Strategische Academische Programma’s wanneer ze worden gevolgd als onderdeel van het leerplan van de basisschool, de middelbare school en de middelbare school.
2. Bijles is een extra voordeel dat door scholen wordt aangeboden om leerlingen met een academische achterstand te helpen.
3. Het is niet bedoeld als een alternatief voor regulier onderwijs.
4. Bijlessen moeten als aanvulling op het gewone leerplan worden aangeboden, als het mogelijk is om dit in samenhang met het leerplan te doen.
Huiswerkbegeleiding en huiswerkbegeleiding zijn belangrijke instrumenten om de academische prestaties van studenten te verbeteren. Strategische Academische Programma’s (SAP) vormen de basis voor het succes van studenten bij hun toekomstige academische bezigheden. Gebaseerd op de Multiple SubjectsStandard of Education, zijn SAP programma’s ontworpen om vaardigheid of beter te bereiken in lezen, schrijven, spelling en wiskunde. Het doel van SAP is om studenten onafhankelijk te maken van de klassikale instructie en verdere semester vooruitgang te bereiken op de middelbare school.
Als uw kind worstelt met zijn of haar academische status, kan een tutor uw kind vooruit helpen door extra instructie te geven, de cognitie van uw kind te begeleiden, en effectieve huiswerkhulp te bieden. Hieronder volgen de belangrijkste lessen die een bijlesgever aan studenten geeft:
1. Leg uit dat academisch succes komt van het voltooien van opdrachten en het doen van klassikaal werk.
2. Maak je in het begin geen zorgen over een bepaalde opdracht.
3. Praat met bijlesgevers over vorige opdrachten en hoe die zijn verlopen.
4. Investeer in bijles. Schrijf je in voor een bijlesprogramma.
5. Kies een tutor die volgens u uw kind het beste kan helpen.
6. Stel vragen over de aard van de relatie.
7. Hou de relatie positief.
8. Prijs de leraar ( waarheidsgetrouwe lof! )
9. Hou het rendez-vous positief.
10. Hou de tijdsrelatie positief.
11. Verantwoordelijkheden delen.
12. geen gevoelige informatie over uw kind aan de tutor onthullen
13. een duidelijk begrip hebben van het niveau van de klas, en wat dat voor uw kind betekent.
14. Stel vragen aan de tutor.
15. Verwacht niet dat uw kind de eigenlijke lessen leidt. Als de tutor uw kind les moet geven, laat de tutor hem/haar dan lesgeven. Ook, als de tutor proeflessen moet doen, laat de tutor uw kind daarbij helpen. Het lesgeven aan uw kind is anders dan aan een ander kind. De tutor moet ervaren zijn in het omgaan met kinderen die speciale behoeften hebben.
16. Regelmatig bijles krijgen ( Datum, Gesprek, Telefoon, Service, Boeken, Klas, etc… ). Een woord van voorzichtigheid… geef uw kind niet te veel bijles in één keer, anders kan hij/zij over afhankelijk worden.
17. Zorg dat de contactgegevens van de tutor bij u thuis beschikbaar zijn.
18. Vraag de tutor om vaak te komen – Kom op zijn minst een paar uur per week bij u thuis.
19. Blijf de tutor controleren. test hem/haar indien nodig.
20. Overweeg de tutor filiaal.
21. Vergelijk de leraar met het lerarenbeoordelingssysteem van uw staat. Tuping.com bevat volledig gedetailleerde informatie over leraren in uw geografische gebied, zodat u ze kunt vergelijken met de voorgestelde school van uw kind: Education by Janitors, Princeton Review, School Guru, Educare, en World Educator.
Lees meer: